V-Ray
1997 yılında 3B tasarım ve animasyon hizmetleri vermek üzere Bulgaristan’da kurulan Chaos Group’un üyeleri bu alanda 5 yıl kadar çalıştıktan sonra görselleştirme projeleri için yeni bir render motoruna gereksinim duymuşlar ve Chaos Group’un ana programcıları Vladimir Koylazov ve Peter Mitev V-Ray üzerinde çalışmaya başlamışlardır. V-Ray, 3ds Max ile iyi bir bütünlük sağlamış ve piyasaya sürülmesinin ardından kısa sürede yaygın hale gelmiştir.
V-Ray 3B grafik uygulamaları için Chaos Group Ltd. tarafından geliştirilmiş bir render motorudur. V-Ray’in en yaygın kullanıldığı alan mimari görselleştirmelerdir. Fiziksel tabanlı işleme ve simülasyon yazılımı V-Ray günlük olarak dünyanın en önde gelen tasarım stüdyoları, mimari firmalar, reklam ajansları ve görsel efekt şirketleri tarafından kullanılır.
V-Ray başta Autodesk 3ds Max olmak üzere Autodesk VIZ, Autodesk Maya, Rhinoceros, Maxon Cinema 4D, Sketchup, Softimage XSI ve Caligari trueSpace gibi çok sayıda 3D grafik uygulamasına destek verir. 32 bit ve 64 bit mimariler üzerinde çalışabilir. Bugün, şirketin araştırma ve geliştirmeleri; bulut oluşturma, malzeme tarama ve sanal gerçekliğin geleceği şekillendiriyor.
Kullanım alanı:
- Mimari görselleştirme
- Otomotiv ve ürün tasarımı
- Endüstriyel tasarım
- Oyun sinematikleri
- Sinema ve televizyon görsel efektleri
- Sanal gerçeklik
Biliyor muydunuz?
3ds Max için V-Ray dağıtılmış render alma (distributed rendering) olanağı sağlayarak paralel olarak çalışan birden çok bilgisayarda render alınmasını mümkün kılar. Bu sayede render alma daha süreci hızlanır ve daha düşük maliyetli hale gelir. Render nodu satın alarak (tamamen yeni bir yüzer lisans satın almak zorunda kalmak yerine) render alma maliyetini büyük bir rakip şirket ile karşılaştırıldığında 4 kat daha azaltabilirsiniz.